Wprowadzenie

We współczesnym świecie człowiek czuje się bezbronny wobec kultury masowej co pozbawia go motywacji do działań w swoim środowisku. Przyczyną tego jest brak własnej tożsamości i poczucia zakorzenienia w środowisku lokalnym. Czynnikowi temu może zapobiec ścieżka edukacji regionalnej, która rozwija umiejętności poznawcze ucznia, otoczenia rodzinnego, społecznego, kulturowego i przyrodniczego,
wzmacnia poczucie tożsamości kulturowej, historycznej, etnicznej i narodowej.

Ścieżka edukacji regionalnej nie jest dodatkowym przedmiotem nauczania jak również odpowiednikiem dawnych nieobowiązkowych kółek zainteresowań. Cele ścieżki są osiągane na różnych przedmiotach tak aby uczniowie mogli pozyskiwać wiedzę dzięki swoim umiejętnościom.

Realizacja projektu wymaga pewnych zabiegów organizacyjnych dotyczących szkoły, nauczycieli i uczniów. Zajęcia będą odbywać się w małych grupkach na terenie szkoły, biblioteki publicznej, pracowni komputerowej itd. Program dydaktyczny nie wymaga dodatkowych podręczników. Rezultaty projektu dydaktycznego „Pierściec- miejscowość, która uczy i wychowuje” będą znane wszystkim uczniom, klasom, rodzicom oraz lokalnym władzom.

Realizacja treści tego projektu ma doprowadzić do osiągnięcia przez uczniów:
  • umiejętności pracy w grupie,
  • dostrzegania wpływu wartości związanych z kulturą regionu na życie poszczególnych ludzi, 
  • ma prowadzić do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu wspólnoty lokalnej,
  • do zachowania i pomnażania dziedzictwa kulturowego.
     
Zastanów się nad pytaniami!!

Czy potrafisz powiedzieć kilka słów o miejscowości w której się uczysz?
Co jest charakterystyczne dla tej miejscowości?
Dlaczego warto ją odwiedzić?

Wykonując folder promocyjny bliżej poznacie miejscowość Pierściec.

Doskonalicie umiejętność posługiwania się komputerem i umiejętność obsługi programu do tworzenia prezentacji PowerPoint oraz odkryjecie nowe zasoby w sieci Internet.